Desetsatni program
Planirajući i provodeći odgojno-obrazovni rad nastojat ćemo svoj rad temeljiti na humanističkom pristupu. Pritom ćemo uvažavati dječju dob, specifičnosti razvojnih mogućnosti i pojedinačne potrebe djeteta želeći težiti očuvanju tjelesnog i mentalnog zdravlja djeteta, razvoj svih funkcija sposobnosti i mogućnosti u skladu s djetetovim razvojem i njegovim stvarnim mogućnostima. Provodit ćemo fleksiblnost odgojno-obrazovnog procesa prilagođavajući se potrebama, mogućnostima i interesima djeteta. Pružat ćemo mogućnost djetetu da samoinicijativno bira centre aktivnosti u koje će se uključivati.
KRAĆI PROGRAM – RANO UČENJE ENGLESKOG JEZIKA
Cilj je programa ranog učenja stranog jezika kroz maštovite radionice, svakodnevne životne aktivnosti i nezaobilaznu igru, poticati dijete na slušanje i usvajanje riječi engleskog jezika.
Rani predškolski uzrast pogodno je razdoblje za intenzivno učenje i usvajanje znanja, pa tako i za učenje stranog jezika .To je razdoblje u kojem djeca uče spontano kroz igru, ples, pjesmice, brojalice i druge djeci primjerene aktivnosti.
Program ranog učenja engleskog jezika provoditi će se s djecom u dobi od tri godine života do polaska u školu. Program će se provoditi u manjoj skupini djece s maksimalno deset polaznika.
Najbolja metoda učenja stranog jezika je učenje kroz igru, ples, glumu, pjesmice, crtanje i sve one aktivnosti koje dijete može pratiti, koje će mu biti poticajne, zabavne u kojima će imati mogućnost aktivnog slušanja i izgovaranja engleskog jezika.
Odgojiteljica će u provođenju Programa stvoriti poticajno okruženje, osmišljavati igre i aktivnosti koje će dijeca prihvaćati i u njima uživati, izrađivati sredstva koja će djeci biti zanimljiva i poticajna na uključivanje u aktivnosti, osmišljavati igre u kojima će se djeca osjećati ugodno i rado se u njih uključivati.
Svaki će se trud i napredak djeteta pohvaliti i naglasiti.
Odgojiteljica će kroz raznovrsne aktivnosti omogućiti djeci da:
- slušaju i gledaju različte auditivne i vizualne obrazovne materijale,
- sudjeluju u igrama s pjevanjem,
- usvajaju razne brojalice,
- bogate rječnik novim izrazima,
- usvajaju pojmove koje koriste u svakodnevnoj komunikaciji.
Tijekom aktivnosti odgojiteljica će kombinirati različite metode rada: metode poučavanja pokretom, metodu razgovora, metodu igre, metodu pripovijedanja, metodu promatranja, metodu slušanja, metodu dramatizacije.
KRAĆI PROGRAM – LIKOVNA RADIONICA
Ciljevi i zadaci likovne radionice su: potaknuti dječju kreativnost, razvijati sposobnosti i vještine u likovnom izražavanju tj. u vizualnoj komunikaciji.
Likovna radionica provoditi će se s djecom u dobi od tri godine života do polaska u školu. Program će se provoditi u manjoj skupini djece s maksimalno osam polaznika.
Odgojiteljica će kroz raznovrsne aktivnosti omogućiti djeci da:
- razvijaju maštu, dječju kreativnost i sposobnosti,
- pravo na vlastiti izbor i osobni stav,
- razvijaju samosvjesnost pri rješavanju problemskih zadataka,
- upoznaju mnogobrojne tehnike i materijale likovnog izražavanja,
- brinu o vlastitoj higijeni i higijeni prostora.
Oblici likovnog rada koji će se provoditi su:
- crtanje, slikanje,
- modeliranje- oblikovanje,
- recikliranje,
- korištenje materijala iz prirode,
- grafičke tehnike i sl.
Sama provedba likovnih projekata uključuju poticanje i razvoj mnogobrojnih sposobnosti koje uključuju: zapažanje, usporedba, analiza, vizualno i verbalno pamćenje, razvoj mašte, kombiniranje, kreativno mišljenje, emocije, ustrajnost, samostalnost, tehnička spretnost, socijalna komunikacija, uvažavanje ostvarenih vrijednosti druge djece, poštovanje umjetničkih djela drugih naroda i kultura.
Program provodi odgojiteljica vrtića: Melita Cvek
STEM AKTIVNOSTI
Cilj nam je omogućiti djeci da kroz igru razviju kritičko mišljenje, i potaknuti ih na kreativno rješavanje problema, razvijati logičko-matematičke kompetencije od najranije dobi kako bi umjesto konzumenata sadržaja postali mali inovatori i kreatori.
Program će se provoditi u skupini s maksimalno osmero djece.
Ovaj program poseban je po tome što povezuje znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku kako bi se djeca cjelovito razvijala, stvarala i istraživala uz zabavu i igru.
Učenjem kroz metodu pokušaja i pogrešaka i principu “uradi sam “djecu bi poticali na razvoj znatiželje, strpljivosti, upornosti, preciznosti, usmjeravali ih na rješavanje problema unatoč preprekama, razvijali bi pozitivnu sliku o sebi, odagnali strah od pogrešaka.
Program provodi odgojiteljica vrtića Vesna Ušić
PROGRAM PREDŠKOLE (INTEGRIRANI)
Program predškole predstavlja integraciju specifičnih aktivnosti i sadržaja pripreme djece za školu u okviru primarnog programa.
Cilj programa je podizanje opće psiho- fizičke spremnosti djeteta za školu ( primjenom osnovnih načela iz Programskog usmjerenja odgoja i obrazovanja predškolske djece ).
Na načelima suvremenih spoznaja u svim aspektima podržavat će se holistički pristup djetetu. Omogućit će se sloboda istraživanja, eksperimentiranja, doznavanja putem raznolikih poticaja i sredstava.
Planirajući i provodeći odgojno-obrazovni rad temeljiti ćemo ga na humanističkom pristupu. Pri tom ćemo uvažavati specifičnosti razvojnih mogućnosti i pojedinačne potrebe djeteta želeći očuvati djetetovo tjelesno i mentalno zdravlje, razvoj svih funkcija i sposobnosti u skladu s njegovim stvarnim mogućnostima.
Provoditi ćemo fleksibilnost odgojno- obrazovnog procesa pristupajući djetetu individualno ili u manjim skupinama. Pružati ćemo mu mogućnost da samoinicijativno bira aktivnosti. Prateći interese i potrebe djeteta utjecati ćemo na pozitivan razvoj djetetovog fizičkog, socijalnog i psihološkog “ja”.
Prilikom planiranja odgojno- obrazovnog rada biti će zastupljene aktivnosti:
- životno-praktične i radne aktivnosti
- raznovrsne igre
- druženja i društveno zabavne aktivnosti
- umjetničke aktivnosti
- aktivnosti raznovrsnog izražavanja i stvaranja
- istraživačko-spoznajne aktivnosti
- specifične aktivnosti s kretanjem.
S djecom u godini pred polazak u školu planirati ćemo odgojno-obrazovni rad koji će pridonosti razvoju sitne motorike ruku, okulomotorike, koordinacije, koncentracije, pažnje, provoditi aktivnosti početnog čitanja i pisanja.
Težimo osmišljavati okruženje koje će djetetu omogućavati da ostvari svoje spoznajne emotivne i socijalne mogućnosti, u okruženju bogatom poticajima, izazovima i mogućnostima.
Program provode odgojitelji